Classification of x-ray images for detection of childhood pneumonia using pre-trained neural networks
DOI:
https://doi.org/10.5335/rbca.v12i3.10343Keywords:
Pneumonia, NasNetLarge, Xception, Classification, Inception V3, Chest-X-RayAbstract
This paper describes a comparison between three pre-trained neural networks for the classification of chest X-ray images: Xception, Inception V3, and NasNetLarge. Networks were implemented using learning transfer; The database used was the chest x-ray data set, which contains a total of 5856 chest x-ray images of pediatric patients aged one to five years, with three classes: Normal Viral Pneumonia and Bacterial Pneumonia. Data were divided into three groups: validation, testing and training. A comparison was made with the work of kermany who implemented the Inception V3 network in two ways: (Pneumonia X Normal) and (Bacterial Pneumonia X Viral Pneumonia). The nets used had good accuracy, being the NasNetLarge network the best precision, which was 95.35 \% (Pneumonia X Normal) and 91.79 \% (Viral Pneumonia X Bacterial Pneumonia) against 92.80 \% in (Pneumonia X Normal) and 90.70 \% (Viral Pneumonia X Bacterial Pneumonia) from kermany's work, the Xception network also achieved an improvement in accuracy compared to kermany's work, with 93.59 \% at (Normal X Pneumonia) and 91.03 \% in (Viral Pneumonia X Bacterial Pneumonia).
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License

Todos os artigos estão licenciados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).