Use of neural networks to classify papers in systematic reviews
DOI:
https://doi.org/10.5335/rbca.v12i2.10561Keywords:
systematic review, classification, MLPAbstract
The number of graduate students in Brazil is increasing every year. This growth is extremely necessary because research is fundamental to the development of a country and much of the world research is developed with the participation of graduate students. Typically, research begins with a literature review, and if the goal is to know the state of the art of a particular subject through a well-formulated and reproducible process, a systematic review can be used. However, reviews such as the systematic one tend to be quite rigorous, time-consuming and hard to be performed manually. The objective of this paper is the development of a method to automatically assist in the classification of papers to be included or excluded in a systematic review through an MLP neural network, maximizing the reading of papers that are of interest to the research. The proposed solution was evaluated with two datasets and the results were compared with those produced by two other classifiers. MLP had the best result among the methods tested in both datasets, corresponding to a good choice for this type of task.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License

Todos os artigos estão licenciados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).