An Application of Augmented Reality for Teaching Modeling of Structural Systems
DOI:
https://doi.org/10.5335/rbca.2013.971Keywords:
Realidade Aumentada. Modelagem de sistemas estruturais. Análise qualitativa.Abstract
Many studies have shown that students learn best when a variety of teaching techniques are used, and that some students respond best to certain methods. Based on this, the use of computers in classroom is more and more stimulated and many applications of computational techniques are being developed as educational tools, with the aim of providing a vast field of learning experiences for the students. One of the most difficult pedagogical problems in architectural education is the interface between structural and architectural design issues. This paper presents an Augmented Reality application implemented as a teaching tool in the Faculty of Architecture and Urbanism at Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ), to introduce the novice students to the study of structural systems, in a pleasant manner suitable for the architecture student profile.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-10-07
Issue
Section
Original Paper
License

Todos os artigos estão licenciados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
[1]
2010. An Application of Augmented Reality for Teaching Modeling of Structural Systems. Brazilian Journal of Applied Computing. 2, 2 (Oct. 2010), 81–95. DOI:https://doi.org/10.5335/rbca.2013.971.