O cinema escolar como berço do entretenimento
DOI:
https://doi.org/10.5335/hdtv.16n.2.6922Abstract
O artigo que ora se apresenta pretende trazer à baila o processo histórico de constituição de um modelo específico de endereçamento ao cinema. À contramão do que tendemos supor à primeira vista, o presente artigo busca argumentar, sobretudo a partir das teorizações foucaultianas, como a emergência do cinema de entretenimento não se explica a contento tão somente pelos ditames e exigência de cunho econômico, pois foi indissociável da escolarização do cinema, ocorrida nos muros das escolas brasileira e portuguesa a partir de meados da década de 1930. Palavras-chave: Cinema. Escola. Foucault. Genealogia.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-04-07
Issue
Section
Dossiê
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms: Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).How to Cite
O cinema escolar como berço do entretenimento. (2017). História: Debates E Tendências, 16(2), 344-358. https://doi.org/10.5335/hdtv.16n.2.6922