Use of mobile applications in english language teaching

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5335/rep.v31.15911

Keywords:

mobiles applications, english, potentialities

Abstract

This qualitative study aimed to analyze the scientific production that deals with the teaching of the English Language mediated by digital technologies, aiming to highlight  important contributions about the use of  applications for teaching  English  Language, highlighting potentialities and limitations of   the use of mobile applications. A literature review was carried out based on 3 articles and 7 dissertations. The bibliographical research took place in the CAPES and Google Scholar databases, delimited between the years 2017 to 2022. Based on the works analyzed, it is clear that digital technologies can be used as enhancing instruments in IL teaching, as a way to break with traditional teaching, based only on the explanation of content by the teacher in the classroom. With regard to the use of mobile applications, it appears that the  Duolingo is a tool that can assist in teaching and learning the English language.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Kedman Jesus Silva, Universidade do Vale do Taquari - Univates

    Mestrado em Ensino pela Universidade do Vale do Taquari – Univates/RS. Especialização em Metodologia do Ensino Superior. Graduação em Letras/Inglês pela Universidade Estadual do Piauí – UESPI.  Professora do Instituto Federal de Ciência e Tecnologia do Maranhão. Integrante do grupo de pesquisa Núcleo de Estudos das Práticas Educativas e Formação Humana - NEPEH, do(a) Instituto Federal do Maranhão.

  • Derli Juliano Neuenfeldt, Universidade do Vale do Taquari - Univates

    Doutorado em Ciências: Ambiente e Desenvolvimento pela Universidade do Vale do Taquari - UnivatesRS/Brasil. Professor titular do curso de Educação Física e do Programa de Pós-Graduação em Ensino da Universidade do Vale do Taquari - Univates. Integrante do grupo de pesquisa "O Ensinar da Infância à Idade Adulta: olhares de professores e alunos". Tem experiência na área do Ensino e da Educação Física Escolar atuando principalmente nos seguintes temas: Ensino, Educação Física escolar, Formação de Professores, TDICs e Educação Ambiental.

Published

2024-10-21

Issue

Section

Artigos de fluxo contínuo

How to Cite

Use of mobile applications in english language teaching. Revista Espaço Pedagógico, [S. l.], v. 31, p. e15911, 2024. DOI: 10.5335/rep.v31.15911. Disponível em: https://ojs.upf.br/index.php/rep/article/view/15911. Acesso em: 15 oct. 2025.